Otomobil pazarı ocak-şubat döneminde daraldı

Türkiye’de araba ve hafif ticari araç pazarı ocak-şubat devrinde evvelki yılın birebir periyoduna nazaran yüzde 14,2 daralarak 159 bin 384 oldu.
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneğinin (ODMD) Şubat 2025 bilgilerine nazaran araba satışları, ocak-şubat devrinde geçen yılın birebir devrine nazaran yüzde 9,8 azalarak 131 bin 965, hafif ticari araç satışları da yüzde 30,4 azalışla 27 bin 419 oldu.
Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2024 Şubat’taysa yüzde 14,4 daralarak 90 bin 730, birebir periyotta araba satışları evvelki yılın tıpkı ayına nazaran yüzde 7,6 azalarak 76 bin 21 oldu. Hafif ticari araç pazarı da yüzde 38 azalarak 14 bin 709 olarak kaydedildi.
Pazarın yüzde 82,6’sını vergi oranları düşük A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti arabalar 74 bin 343 ile yüzde 56,3 hisse, B segmenti arabalar 34 bin 175’le yüzde 25,9 hisse aldı.
Gövde tiplerine nazaran değerlendirildiğindeyse en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 58,6 hisse ve 77 bin 344 satışla SUV arabalar.
Benzinli araba satışları 65 bin 517’yle yüzde 49,6 hisse, hibrit araba satışları 37 bin 864’le yüzde 28,7 hisse, elektrikli araba satışları 16 bin 698’le yüzde 12,7 hisse, dizel araba satışları 11 bin 430’le yüzde 8,7 hisse ve otogazlı araba satışları 456 adetle yüzde 0,3 hisse aldı.
Elektrikli araba satışları arttı
160 kW altındaki elektrikli araba satışları yüzde 41,1 artarak yüzde 9 hisseye, 160 kW üstü elektrikli araba satışları da yüzde 259,1 artarak yüzde 3,6 hisseye yükseldi.
diken.com.tr